tisdag 15 april 2014

Och så plötsligt...


Förra veckan fick jag av en slump, som en del i mitt veliga undersökande, för mig att jag skulle blanda pappersmassa av alla de där pappersstrimlorna jag strimlade till i min shredder. Jag la lite av massan i en av handskarna jag hittat, och resten ovanpå en annan för att göra någon sorts avgjutningar. Sen glömde jag lite bort dem när de stod och torkade och jag besökte sen inte ateljén på några dar men så idag när jag kom dit så var båda två helt täckta av mögel i alla möjliga färger! En helt fantastisk, lite oväntad, spännande och äcklig utveckling. 

Jag blev riktigt glad när jag såg det för jag kände direkt att det hängde ihop med min "nya" ingång och att alla virriga pusselbitar på nåt magiskt sätt föll på plats av sig själva. Först hade jag tänkt arbeta med ett helt annat material den dagen men jag grottade istället ner mig i bakterieodling och sånt och har nu beställt petriskålar och agar så att jag kan odla mer. 
Och kanske ännu mer spännande är att jag för cirka en vecka sen fick för mig att odla ett litet ekosystem i en burk med vatten, så en odling har redan stått och grott i några dagar. Det verkade dock inte relevant just då, utan kanske något som jag gjorde till någonting annat som inte hade med kursen att göra. Så kanske var detta spår inte långt bort utan parallellt hela tiden utan att jag själv lagt märke till det. Hur som helst är detta något som jag absolut vill arbeta vidare med. Och tydligen har allting jag gör någonting med allting att göra, jag lever min gestaltning. 

Och för er som kanske inte riktigt följer med i min tankegång hur allting hänger ihop, don't worry, det kommer en tankekarta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar